Koniunktura gospodarcza w marcu 2025 r.



W marcu br. w większości badanych obszarów gospodarki oceny koniunktury formułowane przez przedsiębiorców są pozytywne. Najbardziej optymistyczne nastroje gospodarcze panują wśród jednostek zajmujących się zakwaterowaniem i gastronomią. W tej sekcji odnotowano również największy wzrost wartości wskaźnika ogólnego klimatu koniunktury, o 10,4 w skali miesiąca. W przetwórstwie przemysłowym oraz handlu hurtowym podmioty wyrażają pozytywne opinie odnośnie sytuacji gospodarczej, choć zbliżone do tych z lutego br. Mniej korzystnie oceniają koniunkturę jednostki prowadzące działalność w informacji i komunikacji. Jedynie w tej sekcji zarejestrowano pogorszenie opinii – spadek wartości wskaźnika o 2,6 w porównaniu z poprzednim miesiącem. Natomiast najbardziej pesymistyczne oceny, choć wyższe niż w lutym br., dotyczące sytuacji w gospodarce sygnalizują przedsiębiorcy zajmujący się budownictwem. Również podmioty prowadzący działalność w handlu detalicznym, a także w transporcie i gospodarce magazynowej formułują negatywne oceny, na poziomie niezmienionym wobec poprzedniego miesiąca.