Koniunktura gospodarcza w lutym 2025 r.



W lutym br. w większości badanych obszarów gospodarki oceny koniunktury formułowane przez przedsiębiorców są negatywne. Najbardziej pesymistyczne nastroje gospodarcze panują wśród jednostek zajmujących się budownictwem. W tej sekcji odnotowano również największy spadek wartości wskaźnika ogólnego klimatu koniunktury, o 3,8 w skali miesiąca. W handlu detalicznym podmioty wyrażają niekorzystne opinie odnośnie sytuacji gospodarczej, choć zbliżone do tych ze stycznia br. Mniej pesymistycznie oceniają koniunkturę jednostki prowadzące działalność w przetwórstwie przemysłowym oraz w transporcie i gospodarce magazynowej. W sekcji przetwórstwo przemysłowe zarejestrowano największą poprawę opinii – wzrost wartości wskaźnika o 3,3 w porównaniu z poprzednim miesiącem. Natomiast najbardziej optymistyczne nastroje gospodarcze panują wśród przedsiębiorców zajmujących się informacją i komunikacją. Również podmioty z sekcji zakwaterowanie i gastronomia formułują pozytywne oceny, na poziomie niezmienionym wobec tego ze stycznia br. Jedynie w handlu hurtowym zauważono mniej korzystne opinie dotyczące koniunktury.