Konkurs na opracowanie KAMPANII PROMUJĄCEJ WOJEWÓDZTWO DOLNOŚLĄSKIE, w oparciu o zasoby informacyjne statystyki publicznej, jako region atrakcyjny do życia – to wydarzenie regionalne, którego celem jest rozpowszechnianie wśród uczniów szkół ponadpodstawowych wiedzy na temat zasobów informacyjnych statystyki publicznej i ich wykorzystania, rozwijanie umiejętności z zakresu komunikacji społecznej oraz działań informacyjnych, przy jednoczesnym upowszechnianiu wiedzy o województwie dolnośląskim.
Konkurs jest efektywnym narzędziem edukacyjnym. Łączy w sobie rozwijanie umiejętności w obszarze analiz społeczno-gospodarczych i wiedzy statystycznej oraz umożliwia nabycie umiejętności tworzenia przekazów medialnych w różnych konwencjach, zwiększenie wiedzy o podstawowych technikach marketingowych a także rozwój umiejętności prezentowania wyników pracy na forum, z uwzględnieniem znajomości zasad medialnego savoir-vivre’u. Kampania może pozytywnie wpłynąć na postrzeganie województwa dolnośląskiego jako regionu atrakcyjnego do życia, w tym sposób postrzegania jego przez osoby młode.
Przedmiot Konkursu
Przedmiotem Konkursu jest opracowanie kampanii promującej województwo dolnośląskie, w oparciu o zasoby informacyjne statystyki publicznej, jako region atrakcyjny do życia, w jednej z następujących kategorii:
- Województwo dolnośląskie regionem przyjaznym dla studentów.
- Województwo dolnośląskie regionem atrakcyjnym dla biznesu.
- Województwo dolnośląskie regionem dobrym do zamieszkania i do życia.
- Województwo dolnośląskie regionem o atrakcyjnym rynku pracy.
Zadania Konkursowe
W ramach Konkursu należy opracować projekt kampanii promującej region w oparciu o zasoby informacyjne statystyki publicznej z zastosowaniem graficznej prezentacji danych.
Praca konkursowa składa się z trzech elementów.
I. Część pierwsza to opracowanie projektu kampanii obejmującej:
- krótką prezentację założeń kampanii (co chcemy powiedzieć i jak zaprezentować region - główny przekaz, do kogo - określenie odbiorców, jakimi sposobami – krótki opis sposobów prowadzenia kampanii);
- opracowanie z wykorzystaniem danych statystycznych, które mogą być podstawą prezentacji atrakcyjności regionu.
II. Część druga stanowi materiał uzupełniający do części pierwszej, z uwzględnieniem i opracowaniem wybranego elementu kampanii promocyjnej spośród:
- projekt billboardu ulicznego (w formacie A2),
- plakat reklamowo-informacyjny (w formacie A2),
- nagranie krótkiego filmiku spełniającego wymogi gatunkowe reklamy, wypowiedzi informacyjnej, dokumentu, reportażu filmowego lub podcastu video (wideo w formacie MP4, czas trwania nagrania 30-60 sek.),
- ulotka lub broszura informacyjno-reklamowa (format A5),
- dashboard (sposób obrazowania i prezentacji danych w formie wizualnej na jednym ekranie lub jednej kartce, zwykle w postaci kombinacji tekstu i grafiki, z naciskiem na grafikę),
- materiał prasowy (informacja prasowa, gotowy artykuł, felieton, wywiad) o przemyślanej rozkładówce, najlepiej ilustrowany zdjęciami lub innymi obrazami (minimum 1800 znaków bez spacji),
- nagranie audio w formie audycji radiowej lub podcastu, spełniającego wymogi gatunkowe informacji, wywiadu, reklamy radiowej itp. (format MP3, czas trwania nagrania 30-60 sek.),
- projekt fanpage’a lub strony wydarzenia na portalu społecznościowym,
- plan wydarzenia (eventu, akcji lub spotkania promocyjnego z dziennikarzami, działaczami społecznymi lub inną grupą osób) z określeniem nazwy i charakteru wydarzenia możliwego również w formie zdalnej, grupy odbiorców i przebiegu (scenariusza), miejsca i czasu spotkania,
- materiał promocyjny o innej formie - Uczestnicy mogą zastosować również inne elementy kampanii promocyjnej niż wymienione wyżej.
III. Prezentacja kampanii przez Lidera zespołu na forum (komentarz towarzyszący przygotowanym materiałom promocyjnym), która powinna zawierać:
- opis założeń kampanii (celu, głównego przekazu, grupy docelowej odbiorców i sposobów docierania do niej),
- wskazanie i uzasadnienie doboru danych i wskaźników statystycznych,
- opis wybranego elementu kampanii promocyjnej i związanych z nim materiałów promocyjnych.
Czas prezentacji – do 15 minut.
Uczestnicy
- Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkół ponadpodstawowych z województwa dolnośląskiego.
- Konkurs odbywa się w języku polskim.
- W konkursie biorą udział drużyny, składające się z czterech osób, w tym Lidera.
- Każda szkoła może wystawić maksymalnie trzy drużyny.
- Drużyna reprezentuje szkołę. Skład drużyny mogą stanowić uczniowie z różnych klas danej szkoły.
- Wszyscy członkowie drużyny muszą posiadać status ucznia szkoły ponadpodstawowej, zarówno w dniu zgłoszenia, jak i w dniu rozpoczęcia Konkursu.
- W ramach Konkursu można być członkiem tylko jednej drużyny.
- Uczestnicy są obowiązani przestrzegać postanowień Regulaminu oraz jego załączników.
- Wszystkim Uczestnikom przysługują jednakowe pakiety informacyjne i promocyjne, dostarczone przez Organizatora.
Zgłoszenia
- Rekrutacja odbędzie się w terminie określonym w Załączniku nr 1.
- Zgłoszeń do Konkursu można dokonywać w trakcie trwania rekrutacji na formularzu, stanowiącym Załącznik nr 2.
- Zgłoszenia udziału Uczestników w Konkursie dokonuje Opiekun/Nauczyciel danej szkoły.
- Organizatorzy odmawiają przyjęcia zgłoszenia, jeżeli nie odpowiada ono przepisom Regulaminu lub jest z innych przyczyn niedopuszczalne, w szczególności niekompletne. Organizatorzy zawiadamiają zgłaszającego o przyczynie odmowy przyjęcia zgłoszenia.
- Warunkiem skuteczności zgłoszenia drużyny jest dołączenie 5 oświadczeń podpisanych przez Uczestników oraz ich Opiekuna na formularzach stanowiących Załącznik 2a i Załącznik 2b, które zawierają akceptację niniejszego Regulaminu oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Warunki przetwarzania danych osobowych określa Załącznik 2c.
- Zgłoszenia należy przekazać Koordynatorowi Konkursu pocztą elektroniczną.
- Dane kontaktowe podane w zgłoszeniu służą do przekazywania wszystkich informacji związanych
z uczestnictwem w Konkursie. - Uczestnicy zobowiązują się do bieżącego zapoznawania się z komunikatami publikowanymi na oficjalnej stronie internetowej Konkursu.
Ogólne zasady oceniania
- Poprawność merytoryczna.
- Właściwy dobór i aktualność danych.
- Prezentacja graficzna - poprawność i sposób wizualizacji danych.
- Prawidłowe określenie źródła danych oraz wskazanie braku danych, o ile taki występuje.
- Kreatywność i pomysł na kampanię promocyjną.
- Ogólna atrakcyjność kampanii, dopracowanie szczegółów.
Jury
W skład Jury wchodzą:
- eksperci w zakresie badań regionalnych – 4 osoby (przedstawiciele Organizatora) - Agnieszka Ilczuk, dr Leszek Cybulski, Agata Girul, Marcin Sak,
- ekspert w zakresie marketingu – 1 osoba (przedstawiciel Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu) - dr Magdalena Daszkiewicz,
- ekspert w zakresie statystyki – 1 osoba (przedstawiciel PTS Odział we Wrocławiu) dr Elżbieta Stańczyk
- ekspert w zakresie graficznej prezentacji danych – 1 osoba (przedstawiciel Organizatora) - Janusz Szlączka,
- rzecznik prasowy Urzędu Statystycznego we Wrocławiu – 1 osoba - Alicja Pietrusiewicz,
- przedstawiciel mediów – 1 osoba, (Redaktor Naczelny Gazety Wrocławskiej) - Arkadiusz Franas,
- przedstawiciele Sponsora – 2 osoby (Fundacja PKO Banku Polskiego, Doppelmayr Polska Sp. z o.o.) - Robert Ślawski, Paweł Milaniak.