Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.
  • Przejdź do menu głównego
  • Przejdź do treści
  • Przejdź do wyszukiwarki
  • Przejdź do mapy strony
Kontrast:
  • Akontrast domyślny
  • Akontrast biały tekst na czarnym
  • Akontrast żółty tekst na czarnym
  • Akontrast czarny tekst na żółtym
Logo Urząd Statystyczny we Wrocławiu Urząd Statystyczny we Wrocławiu
  • Urzędy Statystyczne
    • US Białystok
    • US Bydgoszcz
    • US Gdańsk
    • US Katowice
    • US Kielce
    • US Kraków
    • US Lublin
    • US Łódź
    • US Olsztyn
    • US Opole
    • US Poznań
    • US Rzeszów
    • US Szczecin
    • US Warszawa
    • US Wrocław
    • US Zielona Góra
  • BIP
  • Kontakt
  • RSS
  • Mapa serwisu
  • profil GUS na Instagramie
  • Facebook
  • profil na X
  • English
Wyszukiwanie zaawansowane
Logo Urząd Statystyczny we Wrocławiu
  • Badania ankietowe
  • Dla mediów
  • Co, gdzie, jak załatwić?
  • Edukacja statystyczna
  • O stronie
Menu

Menu główne

Menu
  • Dane o województwie
  • Opracowania bieżące
  • Publikacje i foldery
  • Statystyczne Vademecum Samorządowca
  • Bank Danych Lokalnych
  • Statystyka regionalna
  • Portal Geostatystyczny
  • STRATEG
  • REGON,
    TERYT,
    Klasyfikacje
  • Badania statystyczne
  • Urzędy statystyczne
  • GUS

Ścieżka

Strona główna Wyjaśnienia do SIWZ i modyfikacja załącznika nr 7
Menu

Wyjaśnienia do SIWZ i modyfikacja załącznika nr 7

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Wyjaśnienia do SIWZ i modyfikacja załącznika nr 7

Znak sprawy: WOA-2900-03/2011                                                                     Wrocław, dnia 22. 06. 2011 r.


         Uczestnicy postępowania
         o udzielenie zamówienia


ODPOWIEDŹ NA PYTANIA WYKONAWCY


Na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) zamawiający przekazuje treść zapytań i odpowiedzi na przesłane faksem w dniu 21.06.2011 r. pytania wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia na: „Świadczenie usług pocztowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek listowych o masie nieprzekraczającej granicy wagowej 50 g oraz o masie wagowej ponad 50 g opłacanych przy użyciu maszyny do frankowania z Urzędu  Statystycznego we Wrocławiu” – znak sprawy: WOA-2900-03/2011:

Pytanie 1.
„Czy Zamawiający dopuszcza zmianę zapisów Rozdziału XVI pkt. 16.11 SIWZ  oraz treści Sekcji IV pkt. IV.3 Ogłoszenia poprzez dodanie kolejnego zapisu o treści „ – zmiany cen na usługi pocztowe, jeżeli warunki takiej zmiany wynikają z powszechnie obowiązujących przepisów prawa”?

Odpowiedź:
Zamawiający wyjaśnia, że w Rozdziale XVI. pkt. 16.2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia przewidział, iż z wybranym wykonawcą zostanie zawarta umowa na realizację całości zamówienia lub – odpowiednio w zakresie poszczególnych części zamówienia na warunkach określonych w ogólnych warunkach umowy – załącznik nr 7 do SIWZ. W § 4 ust. 1 pkt 6) ogólnych warunków umowy w sposób jednoznaczny określono, że podstawę prawną umowy stanowią cenniki usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym obowiązujące w dniu nadawania przesyłek, nie ulega więc wątpliwości, że w ten sposób usługa będzie rozliczana; w tym zakresie niniejsze wyjaśnienie stanowi wykładnię autentyczną odnośnie przepisu ogólnych warunków umowy.
Z powyższych względów nie zachodzi uzasadniony przypadek, który uwarunkował by dokonanie przez zamawiającego zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia w trybie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz treści sekcji IV. pkt IV. 3 Ogłoszenia o zamówieniu.

Pytanie 2.
Czy Wykonawca może przyjąć, iż określone przez Zamawiającego w formularzach cenowych (Załącznik nr 2a oraz Załącznik nr 2b do SIWZ) gabaryty przesyłek – Gabaryt A i Gabaryt B są tożsame z gabarytami określonymi w załączniku nr 6 do wzoru umowy stanowiącego Załącznik nr 7 do SIWZ?

Odpowiedź:
Zamawiający wyjaśnia, że określone w formularzach cenowych (załącznik nr 2 a oraz załącznik nr 2 b do SIWZ) gabaryty przesyłek – Gabaryt A i Gabaryt B są tożsame z gabarytami określonymi w załączniku nr 6 do umowy, który jest integralną częścią ogólnych warunków umowy (załącznik nr 7 do SIWZ).

Pytanie 3.
Czy Wykonawca może przyjąć, iż określona przez Zamawiającego w formularzach cenowych (Załącznik nr 2a oraz Załącznik nr 2b do SIWZ) strefa doręczania przesyłek zagranicznych jest tożsama ze strefą określoną w załączniku nr 6 do wzoru umowy stanowiącego Załącznik nr 7 do SIWZ?

Odpowiedź:
Zamawiający wyjaśnia, że określona w formularzach cenowych (załącznik nr 2 a oraz załącznik nr 2 b do SIWZ) strefa doręczania przesyłek zagranicznych jest tożsama ze strefą określoną w załączniku nr 6 do umowy, który jest integralną częścią ogólnych warunków umowy (załącznik nr 7 do SIWZ).

Pytanie 4.
Załącznik nr 7 do SIWZ par. 1 ust. 1 pkt 3) – Czy Wykonawca może rozumieć, iż określona w przedmiocie umowy usługa „przesyłka pobraniowa” jest tożsama z określoną w formularzu cenowym (Załącznik nr 2b do SIWZ) usługą „przesyłka listowa pobraniowa”? Czy przesyłkę pobraniową w obrocie krajowym o gabarycie A należy rozumieć przesyłkę o wymiarach: minimum – wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 150x200 mm, maksimum- żaden z wymiarów nie może przekroczyć: długość 600 mm, szerokość mm, szerokość 500 mm, wysokość 300 mm?

Odpowiedź:
Zamawiający wyjaśnia, że w ogólnych warunkach umowy stanowiących załącznik nr 7 do SIWZ w § 1 ust. 1 pkt 3) świadczenie przez wykonawcę usługi przesyłka pobraniowa jest tożsama z określoną w formularzu cenowym nr 2 (załącznik nr 2 b do SIWZ) przesyłką listową pobraniową.
Jednocześnie zamawiający wyjaśnia, że wymiary przesyłki pobraniowej w obrocie krajowym o gabarycie A są zgodne z obowiązującym cennikiem niepowszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym.
 
Pytanie 5.
Czy Zamawiający w przypadku wyboru oferty Wykonawcy dopuszcza zmianę dotychczasowego zapisu Załącznika nr 7 do SIWZ par. 4 ust. 1 na nowe brzmienie:
„Podstawę prawną niniejszej umowy stanowią:
1) Ustawa z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo Pocztowe tekst jednolity (Dz. U. Nr 189 z 2008 roku poz. 1159, z późn. zm.),
2) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych, (Dz. U. Nr 5 poz. 34, z późn. zm.),
3) Regulaminy świadczenia usług pocztowych, które objęte są przedmiotem niniejszej umowy, wydane przez Wykonawcę.”

Odpowiedź:
Zamawiający przewidział w załączniku nr 7 do SIWZ (ogólne warunki umowy) w § 4 ust.1 uzupełnienie przez wykonawcę podstawy prawnej umowy.

Pytanie 6.
Załącznik nr 7 do SIWZ par. 2 – Czy Zamawiający w przypadku przyjęcia oferty Wykonawcy dopuszcza wprowadzenie do zawieranej w ramach niniejszego postępowania umowy zapisu określającego podstawę opodatkowania lub zwolnienie z podatku od towarów i usług objętych zamówieniem?

Odpowiedź:
Zamawiający w przypadku przyjęcia oferty Wykonawcy dopuszcza możliwości wprowadzenia do zawieranej w ramach niniejszego postępowania umowy zapisu określającego podstawę opodatkowania lub zwolnienie z podatku od towarów i usług.

Pytanie 7.
W związku z określeniem w przedmiocie wzoru umowy stanowiącego Załącznik nr 7 do SIWZ usługi „przesyłka pobraniowa” Wykonawca wnosi o usunięcie w par. 10 ust. 5 umowy słowa „listowych”. Usługa przesyłka pobraniowa jest odrębną umowną usługą pocztową.

Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na usunięcie słowa „listowych” w § 10 ust. 5 ogólnych warunków umowy stanowiących załącznik nr 7 do SIWZ. Jednocześnie zamawiający wprowadza modyfikację w ogólnych warunkach umowy - załącznik nr 7 do SIWZ. Wobec powyższego zapis w § 10 ust. 5 ogólnych warunków umowy stanowiących załącznik nr 7 do SIWZ ulega zmianie i po słowach „nadawaniu przesyłek listowych”  dopisuje się „i przesyłek pobraniowych”.

Na stronie internetowej zamawiającego www.stat.gov.pl/wroc, na której opublikowane jest ogłoszenie o udzieleniu zamówienia na: „Świadczenie usług pocztowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek listowych o masie nieprzekraczającej granicy wagowej 50 g oraz o masie wagowej ponad 50 g opłacanych przy użyciu maszyny do frankowania z Urzędu Statystycznego we Wrocławiu” – znak sprawy: WOA-2900-03/2011 zostanie zamieszczony nowy załącznik nr 7 do SIWZ, stanowiący ogólne warunki umowy, uwzględniający powyższą modyfikację.

Pytanie 8.
Czy Zamawiający w przypadku wyboru oferty Wykonawcy dopuszcza zmianę określenia stron umowy – dla jasności i przejrzystości stron zobowiązanych – z „Zamawiający” na „Nadawca” oraz z „Wykonawca” na „Poczta”? Ustawa z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (tekst jednolity Dz. U. Nr 189 z 2008 roku poz. 1159, z późn. zm.) w swej treści odwołuje się do definicji „Nadawca”.

Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza zmiany określenia stron umowy albowiem nazewnictwo zgodnie jest z art. 2 pkt. 11) i 12) ustawy Prawo zamówień publicznych.

Niniejsze wyjaśnienia stanowią integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Wykonawcy zobowiązani są uwzględnić powyższą zmianę podczas sporządzania ofert.

Jednocześnie zamawiający informuje, że nie przewiduje przedłużenia terminu składania ofert, ponieważ modyfikacja załącznika nr 7 do SIWZ (ogólne warunki umowy) nie wymaga dodatkowego czasu na wprowadzenie zmian w ofercie.

Załączniki:

Załącznik Nr 7 do SIWZ Modyfikacja - ogólne warunki umowy


  • Informacje o Urzędzie
  • Specjalizacja Urzędu
  • Ośrodki
  • Współpraca w regionie
  • Współpraca zagraniczna US
  • Seminaria i konferencje
  • Patronaty honorowe Dyrektora US
  • Infografiki, opracowania okolicznościowe
  • Praktyki studenckie
  • Zamówienia publiczne US
  • Projekty unijne US
  • Likwidacja / Sprzedaż majątku
  • RODO
  • Newsletter
Do góry

Urząd Statystyczny
we Wrocławiu

ul. Oławska 31
50-950 Wrocław

E-mail:

e-PUAP

e-Doręczenia:
AE:PL-95796-54196-CGRSG-29

Infolinia Statystyczna: 22 279 99 99
(opłata zgodna z taryfą operatora)
Konsultanci są dostępni w dni robocze:
pon.- pt.: godz. 8.00 - 15.00

Godziny pracy Urzędu:

poniedziałek-piątek 7.15-15.15
 

Informatorium (obsługa klienta):
poniedziałek 7.15-18.00,
wtorek-piątek 7.15-15.00

REGON (obsługa klienta):
poniedziałek 7.15-18.00,
wtorek-piątek 7.15-15.00

Informacje telefoniczne:

Centrala: +48 71 3716 300
Fax:+48 71 3716 360

Informatorium (informacja o danych statystycznych): 
+ 48 71 3716 314, 71 3716 320,
        71 3716 362, 71 3716 455

REGON (działalność gospodarcza):
+48 71 3716 312,
 71 3716 306

  • Urzędy statystyczne
  • Deklaracja dostępności
  • Polityka prywatności
  • O serwisie

ESS

Copyright © 1995-2025 Urząd Statystyczny we Wrocławiu