Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.
  • Przejdź do menu głównego
  • Przejdź do treści
  • Przejdź do wyszukiwarki
  • Przejdź do mapy strony
Kontrast:
  • Akontrast domyślny
  • Akontrast biały tekst na czarnym
  • Akontrast żółty tekst na czarnym
  • Akontrast czarny tekst na żółtym
Logo Urząd Statystyczny we Wrocławiu Urząd Statystyczny we Wrocławiu
  • Urzędy Statystyczne
    • US Białystok
    • US Bydgoszcz
    • US Gdańsk
    • US Katowice
    • US Kielce
    • US Kraków
    • US Lublin
    • US Łódź
    • US Olsztyn
    • US Opole
    • US Poznań
    • US Rzeszów
    • US Szczecin
    • US Warszawa
    • US Wrocław
    • US Zielona Góra
  • BIP
  • Kontakt
  • RSS
  • Mapa serwisu
  • profil GUS na Instagramie
  • Facebook
  • profil na X
  • English
Wyszukiwanie zaawansowane
Logo Urząd Statystyczny we Wrocławiu
  • Badania ankietowe
  • Dla mediów
  • Co, gdzie, jak załatwić?
  • Edukacja statystyczna
  • O stronie
Menu

Menu główne

Menu
  • Dane o województwie
  • Opracowania bieżące
  • Publikacje i foldery
  • Statystyczne Vademecum Samorządowca
  • Bank Danych Lokalnych
  • Statystyka regionalna
  • Portal Geostatystyczny
  • STRATEG
  • REGON,
    TERYT,
    Klasyfikacje
  • Badania statystyczne
  • Urzędy statystyczne
  • GUS

Ścieżka

Strona główna Odpowiedź na pytania wykonawcy
Menu

Odpowiedź na pytania wykonawcy

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

ODPOWIEDŹ NA PYTANIA WYKONAWCY I ZAWIADOMIENIE O ZMIANIE TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 

Uczestnicy postępowania
o udzielenie zamówienia

Znak sprawy: WOA-2900-05/2011

dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych – znak sprawy: WOA-2900-05/2011 pn.: „Świadczenie usług pocztowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek listowych o masie nieprzekraczającej granicy wagowej 50 g oraz o masie wagowej ponad 50 g opłacanych przy użyciu maszyny do frankowania oraz przesyłek pobraniowych z Urzędu  Statystycznego we Wrocławiu Oddział w Jeleniej Górze, ul. 1 Maja 1”, zamieszczonego w dniu 09.12.2011 r. na stronie internetowej Urzędu oraz w BZP pod numerem 419864-2011.

WYJAŚNIENIE

Zamawiający Urząd Statystyczny we Wrocławiu, stosownie do treści art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) przekazuje treść zapytań i odpowiedzi na przesłane faksem w dniu 14.12.2011 r. pytania wykonawcy oraz stosownie do treści art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych zawiadamia, że modyfikuje treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) w postępowaniu o udzielenie zamówienia na: „Świadczenie usług pocztowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek listowych o masie nieprzekraczającej granicy wagowej 50 g oraz o masie wagowej ponad 50 g opłacanych przy użyciu maszyny do frankowania oraz przesyłek pobraniowych z Urzędu  Statystycznego we Wrocławiu Oddział w Jeleniej Górze, ul. 1 Maja 1”.

Pytanie 1.

„Wykonawca wnosi o wyjaśnienie: „Załącznik nr 2 a do SIWZ – w ostatniej pozycji tabeli tekst: „Przesyłki listowe nierejestrowane priorytetowe polecone zagraniczne STREFA A” Wykonawca wnosi o określenie czy chodzi o przesyłki listowe nierejestrowane zagraniczne w strefie A, cz też chodzi o przesyłki listowe polecone zagraniczne z strefie A – celem określenia taryfy”.

Odpowiedź:

Zamawiający wyjaśnia, że błędnie został określony rodzaj usługi w formularzu cenowym (załącznik nr 2 a do SIWZ) w ostatniej pozycji tabeli. Prawidłowy zapis w załączniku nr 2 a do SIWZ w ostatniej pozycji tabeli winien być „ Przesyłki listowe nierejestrowane priorytetowe zagraniczne – STREFA A”.

Jednocześnie zamawiający wprowadza modyfikację w ostatniej pozycji tabeli załącznika nr 2 a do SIWZ (Formularz cenowy nr 1). Wobec powyższego zapis w ostatniej pozycji tabeli załącznika nr 2 a do SIWZ ulega zmianie i otrzymuje brzmienie: „Przesyłki listowe nierejestrowane priorytetowe zagraniczne – STREFA A”.
Na stronie internetowej zamawiającego www.stat.gov.pl/wroc, na której opublikowane jest ogłoszenie o udzieleniu zamówienia na: „Świadczenie usług pocztowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek listowych o masie nieprzekraczającej granicy wagowej 50 g oraz o masie wagowej ponad 50 g opłacanych przy użyciu maszyny do frankowania oraz przesyłek pobraniowych z Urzędu  Statystycznego we Wrocławiu Oddział w Jeleniej Górze, ul. 1 Maja 1” – znak sprawy: WOA-2900-05/2011 zostanie zamieszczony nowy załącznik nr 2 a do SIWZ, stanowiący Formularz cenowy nr 1, uwzględniający powyższą modyfikację”.

Pytanie 2.

„Czy Zamawiający w przypadku wyboru oferty Wykonawcy dopuszcza zmianę zapisów Ogólnych warunków umowy w § 2 ust. 3 i 4 na zapisy:

3. Świadczenie usług objętych niniejszą umową, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 17 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jednolity DZ. U. 2011, Nr 177, poz. 1054) na dzień zawarcia umowy jest zwolnione z podatku od towarów i usług.
4. Jeżeli w trakcie obowiązywania umowy nastąpi zmiana w zakresie podatku od towarów i usług. Nadawca zobowiązuje się do uiszczenia opłaty powiększonej o podatek od towarów i usług według obowiązującej stawki.
5. Zamawiający oświadcza, iż jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług”.

Odpowiedź:

Zamawiający w przypadku przyjęcia oferty Wykonawcy dopuszcza możliwości wprowadzenia do zawieranej w ramach niniejszego postępowania umowy zapisu określającego podstawę opodatkowania lub zwolnienie z podatku od towarów i usług.

Pytanie 3.

Z zapisów § 4 ust. 1 pkt. 6 Ogólnych warunków umowy wynika, iż podstawą do naliczenia opłat za wykonywanie usług są cenniki usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym obowiązujące w dniu nadania przesyłek. Czy w związku z tym rozumieć należy, iż dopuszcza się zmiany cen jeżeli warunki takiej zmiany wynikają z powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub przepisów wewnętrznych Wykonawcy (np. zasady ustalania cen na usługi pocztowe, polityka opustowa)?

Odpowiedź:

Zamawiający wyjaśnia, że w Rozdziale XVI. pkt. 16.2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia przewidział, iż z wybranym wykonawcą zostanie zawarta umowa na realizację całości zamówienia lub – odpowiednio w zakresie poszczególnych części zamówienia na warunkach określonych w ogólnych warunkach umowy – załącznik nr 7 do SIWZ. W § 4 ust. 1 pkt 6) ogólnych warunków umowy w sposób jednoznaczny określono, że podstawę prawną umowy stanowią cenniki usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym obowiązujące w dniu nadawania przesyłek, nie ulega więc wątpliwości, że w ten sposób usługa będzie rozliczana; w tym zakresie niniejsze wyjaśnienie stanowi wykładnię autentyczną odnośnie przepisu ogólnych warunków umowy.

Pytanie 4.

Załącznik 2a i 2b do SIWZ – Formularz cenowy nie określa gabarytów. Czy Zamawiający określając gabaryty przesyłek listowych może przyjąć:

  1. Gabaryt A to przesyłki o wymiarach : Minimum – wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90x140 mm, Maksimum – żaden z wymiarów nie może przekroczyć : wysokość 20 mm, długość 325 mm, szerokość 230 mm,
  2. Gabaryt B to przesyłki o wymiarach : Minimum – jeśli choć jeden w wymiarów przekracza wysokość 20 mm lub długość 325 mm lub szerokość 230 mm, Maksimum – suma długości i wysokości 900 mm, przy czym największy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 600 mm.

Odpowiedź:

Zamawiający wyjaśnia, że określone w formularzach cenowych (załącznik nr 2 a oraz załącznik nr 2 b do SIWZ) gabaryty przesyłek – Gabaryt A i Gabaryt B są tożsame z gabarytami określonymi w załączniku nr 6 do umowy, który jest integralną częścią ogólnych warunków umowy (załącznik nr 7 do SIWZ) i wynoszą:

  1. Gabaryt A to przesyłki o wymiarach:
    Minimum – wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90x140 mm,
    Maksimum – żaden z wymiarów nie może przekroczyć: wysokość 20 mm, długość 325 mm, szerokość 230 mm,
  2. Gabaryt B to przesyłki o wymiarach Minimum – jeśli choć jeden w wymiarów przekracza wysokość 20 mm lub długość 325 mm lub szerokość 230 mm,
    Maksimum – suma długości, szerokości i wysokości 900 mm, przy czym największy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 600 mm.

Niniejsze wyjaśnienia stanowią integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Wykonawcy zobowiązani są uwzględnić powyższą zmianę podczas sporządzania ofert.

Jednocześnie zamawiający informuje, że nie przewiduje przedłużenia terminu składania ofert, ponieważ modyfikacja załącznika nr 2 a do SIWZ (Formularz cenowy nr 1) nie wymaga dodatkowego czasu na wprowadzenie zmian w ofercie.

Urząd Statystyczny we Wrocławiu zwraca się z uprzejmą prośbą o zwrotne potwierdzenie odbioru na niniejszym piśmie (data i czytelny podpis) i przesłanie na numer faksu: 71 37 16 360.


Załącznik:
1.Formularz cenowy nr 1-  Załącznik nr 2 a do SIWZ – po modyfikacji


                         


  • Informacje o Urzędzie
  • Specjalizacja Urzędu
  • Ośrodki
  • Współpraca w regionie
  • Współpraca zagraniczna US
  • Seminaria i konferencje
  • Patronaty honorowe Dyrektora US
  • Infografiki, opracowania okolicznościowe
  • Praktyki studenckie
  • Zamówienia publiczne US
  • Projekty unijne US
  • Likwidacja / Sprzedaż majątku
  • RODO
  • Newsletter
Do góry

Urząd Statystyczny
we Wrocławiu

ul. Oławska 31
50-950 Wrocław

E-mail:

e-PUAP

e-Doręczenia:
AE:PL-95796-54196-CGRSG-29

Infolinia Statystyczna: 22 279 99 99
(opłata zgodna z taryfą operatora)
Konsultanci są dostępni w dni robocze:
pon.- pt.: godz. 8.00 - 15.00

Godziny pracy Urzędu:

poniedziałek-piątek 7.15-15.15
 

Informatorium:
poniedziałek 7.15-18.00,
wtorek-piątek 7.15-15.00

REGON:
poniedziałek 7.15-18.00,
wtorek-piątek 7.15-15.00

Informacje telefoniczne:

Centrala: +48 71 3716 300
Fax:+48 71 3716 360

Informatorium (informacja o danych statystycznych): 
+ 48 71 3716 314, 71 3716 320,
        71 3716 362, 71 3716 455

REGON (działalność gospodarcza):
+48 71 3716 312,
 71 3716 306

  • Urzędy statystyczne
  • Deklaracja dostępności
  • Polityka prywatności
  • O serwisie

ESS

Copyright © 1995-2025 Urząd Statystyczny we Wrocławiu