OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Wrocław: Sukcesywne dostawy materiałów poligraficznych, biurowych, papierniczych, eksploatacyjnych
oraz środków czystości dla Urzędu Statystycznego we Wrocławiu
Numer ogłoszenia: 212158 - 2012; data zamieszczenia: 20.06.2012
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Statystyczny we Wrocławiu , ul. Oławska 31, 50-950 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3716400, faks 071 3716360.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sukcesywne dostawy materiałów poligraficznych, biurowych, papierniczych, eksploatacyjnych oraz środków czystości dla Urzędu Statystycznego we Wrocławiu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy wysokiej jakości, fabrycznie nowych, wolnych od wad technicznych, kompletnych, zgodnych z wymaganymi atestami jakościowymi i normami w zakresie oznakowań wyrobów materiałów poligraficznych, biurowych, papierniczych, eksploatacyjnych oraz środków czystości dla Urzędu Statystycznego we Wrocławiu. Szczegółowy opis potrzeb zamawiającego oraz orientacyjne ilości dostaw w okresie objętym zamówieniem został określony w załączonych formularzach cenowych nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, stanowiących odpowiednio załączniki nr 2 a, 2 b, 2 c, 2 d, 2 e do SIWZ.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.00.00-7, 19.52.00.00-7, 22.50.00.00-5, 22.61.00.00-9, 24.91.00.00-6, 44.83.20.00-1, 22.81.00.00-1, 22.99.34.00-1, 39.24.12.00-5, 39.54.11.20-3, 30.23.43.00-1, 18.14.10.00-9, 19.64.00.00-4, 33.74.11.00-7, 39.51.00.00-0, 39.71.34.31-3, 39.81.30.00-4, 39.82.00.00-6, 39.83.10.00-6, 39.83.12.50-3, 39.83.13.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiajacy nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga aby wykonawca posiadał uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu niniejszego zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1)zamawiający uzna, że wykonawca posiada wiedzę i doświadczenie jeżeli przedstawi wykaz wykonanych co najmniej trzech zamówień w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem dostawom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, z podaniem ich rodzaju i wartości, dat i miejsca wykonania, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że dostawy te zostały wykonane należycie na poniższe części zamówienia: a) na część I zamówienia o wartości nie mniejszej niż 15.000,00 PLN; b) na część II zamówienia o wartości nie mniejszej niż 23.000,00 PLN; c) na część III zamówienia o wartości nie mniejszej niż 37.000,00 PLN; d) na część IV zamówienia o wartości nie mniejszej niż 31.000,00 PLN; e) na część V zamówienia o wartości nie mniejszej niż 20.000,00 PLN. 2) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczególowego warunku w tym zakresie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczególowego warunku w tym zakresie.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczególowego warunku w tym zakresie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
-
wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
-
aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
-
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
-
inne dokumenty
W celu potwierdzenia, że oferowane materiały odpowiadają wymaganiom określonym przez zamawiającego do oferty należy załączyć oświadczenie wykonawcy potwierdzające, że oferowane materiały są dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz że są zgodne z wymaganymi atestami jakościowymi, normami w zakresie oznakowań wyrobów, ich stosowanie nie zagraża życiu i zdrowiu człowieka oraz jest bezpieczne dla środowiska z wykorzystaniem wzoru zamawiającego.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmian istotnych postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy oraz postanowień zawartej umowy w drodze udzielenia zamówienia publicznego w następujących przypadkach i na określonych warunkach: 1)urzędowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) - jeżeli zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT) powodować będzie zwiększenie lub zmniejszenie kosztów umowy po stronie wykonawcy, zamawiający dopuszcza zwiększenie lub zmniejszenie wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez wykonawcę; 2)zmiany producenta dostarczanych materiałów na wniosek wykonawcy pod warunkiem, że oferowane materiały będą takiej samej lub lepszej jakości oraz w tej samej cenie, a wykonawca uzasadni konieczność dokonania takiej zmiany; 3)skrócenia terminu wykonania umowy; 4) dłuższego okresu gwarancji; 5)zmiany przedstawicieli stron umowy oraz kluczowych osób i podmiotów uczestniczących w realizacji przedmiotu umowy ze względów losowych takich jak: - choroba, śmierć, zwolnienie z pracy lub inne okoliczności lub zdarzenia losowe dotyczące osób, podmiotów uczestniczących w realizacji umowy ze strony wykonawcy lub zamawiającego pod warunkiem, że osoby zmieniające będą posiadały takie same kwalifikacje jak osoby zmieniane; 6) zmiany umowy polegające na zmianie danych wykonawcy bez zmian samego wykonawcy(np. zmiana siedziby, adresu, nazwy); 7) zmiany terminu realizacji umowy dopuszcza się w przypadku zaistnienia przeszkód spowodowanych: a)siłą wyższą - tj.: epidemią stwierdzoną przez uprawnione do tego organy lokalne lub państwowe, klęską żywiołową, strajkiem, lub stanem wyjątkowym, a także inne przeszkody uniemożliwiające kontynuowanie umowy na przewidzianych w niej warunkach w tym zagrażających wykonaniem zamówienia z wadą; b)oraz w przypadku wystąpienia okoliczności, których strony nie mogły przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, tj.: trudnościami w nabyciu materiałów wynikającymi z długotrwałego spadku podaży tych towarów, lub innych przyczyn niezależnych od obu stron umowy; 8) zmiany podwykonawców ze względów organizacyjnych; 9) inne zmiany, których nie można było przewidzieć w chwili wyboru najkorzystniejszej oferty, które nie będą ingerować w przedmiot zamówienia, a ich wprowadzenie będzie niezbędne do należytego wykonania zamówienia; 10) inne niekorzystne dla zamawiającego zmiany umowy dopuszczalne są tylko wówczas, jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie dostaw przez wykonawcę byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby mu rażącą stratą, czego nie przewidywał on przy zawarciu umowy;11)zmiany postanowień zawartej umowy, która jest korzystna dla zamawiającego a konieczność dokonania zmiany umowy wynika z okoliczności, których strony nie mogły przewidzieć w chwili zawarcia umowy; 12) Zmiana postanowień zawartej umowy wymaga, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej chyba, że przepisy odrębne wymagają formy szczególnej;13) Zmiana umowy na wniosek wykonawcy wymaga wykazania okoliczności uprawniających do dokonania tej zmiany; 14) Zmiany umowy, o których mowa powyżej muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust. 3 ustawy stanowiącego, że umowa jest nieważna w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia; 15)Pozostałe warunki umowy oraz uściślenie podanych powyższych informacji zamawiający przedstawił w załączonym wzorze umowy - załącznik nr 8 do SIWZ.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.stat.gov.pl/wroc w menu O URZĘDZIE, opcje Informacje ogólne, w części Zamówienia publiczne US
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Statystyczny we Wrocławiu, ul. Oławska 31, 50-950 Wrocław, Wydział Obsługi Administracyjnej, V piętro, pokój 504.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.07.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Statystyczny we Wrocławiu, ul. Oławska 31, 50-950 Wrocław, pokój 310, III piętro (Sekretariat Urzędu).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: sukcesywne dostawy materiałów poligraficznych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: sukcesywne dostawy materiałów poligraficznych zgodnie z załącznikiem nr 2 a do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 19.52.00.00-7, 22.50.00.00-5, 22.51.00.00-8, 22.61.00.00-9, 22.99.00.00-6, 24.91.00.00-6, 24.93.12.00-1, 24.95.00.00-8, 24.96.20.00-5, 44.83.20.00-1.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: sukcesywne dostawy materiałów biurowych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: sukcesywne dostawy materiałów biurowych zgodnie z załącznikiem nr 2 b do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 19.52.00.00-7, 22.60.00.00-6, 22.81.00.00-1, 22.81.63.00-6, 22.85.10.00-0, 22.99.34.00-1, 22.81.50.00-6, 30.19.00.00-7, 30.19.21.00-2, 30.19.21.21-5, 30.19.21.25-3, 30.19.21.30-1, 30.19.21.31-8, 30.19.21.32-5, 30.19.21.33-3, 30.19.21.60-0, 30.19.25.00-6, 30.19.28.00-9, 30.19.29.20-6, 30.19.43.10-1, 30.19.71.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: sukcesywne dostawy materiałów papierniczych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: sukcesywne dostawy materiałów papierniczych zgodnie z załącznikiem nr 2 c do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.76.30-1, 30.19.76.44-2, 30.19.93.30-2.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: sukcesywne dostawy materiałów eksploatacyjnych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: sukcesywne dostawy materiałów poligraficznych zgodnie z załącznikiem nr 2 d do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.12.51.10-5, 30.12.51.20-8, 30.19.00.00-7, 30.19.21.13-6, 30.19.23.20-0, 30.23.43.00-1, 30.23.44.00-2, 30.23.47.00-5, 30.23.73.20-8, 30.23.73.50-7, 30.23.73.60-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: sukcesywne dostawy środków czytości.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: sukcesywne dostawy środków czytości zgodnie z załącznikiem nr 2 e do SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 18.14.10.00-9, 19.64.00.00-4, 33.74.11.00-7, 33.76.10.00-2, 33.76.30.00-6, 39.22.40.00-8, 39.22.43.10-4, 39.22.43.20-7, 39.22.43.30-0, 39.51.00.00-0, 39.51.42.00-0, 39.71.34.31-3, 39.81.30.00-4, 39.82.00.00-6, 39.83.00.00-9, 39.83.10.00-6, 39.83.12.50-3, 39.83.13.00-9, 39.83.16.00-2, 39.83.20.00-3, 39.83.30.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
Załączniki:
-
Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ
-
Formularz ofertowy - załącznik nr 2a do SIWZ
-
Formularz ofertowy - załącznik nr 2b do SIWZ
-
Formularz ofertowy - załącznik nr 2c do SIWZ
-
Formularz ofertowy - załącznik nr 2d do SIWZ
-
Formularz ofertowy - załącznik nr 2e do SIWZ
-
Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne w trybie art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - załącznik nr 3 do SIWZ
-
Oświadczenie wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków w trybie art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - załącznik nr 4 do SIWZ
-
Oświadczenie wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków w trybie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - załącznik nr 5 do SIWZ
-
Wykaz wykonanych zamówień - załącznik nr 6 do SIWZ
-
Oświadczenie wykonawcy - załącznik nr 7 do SIWZ
-
Wzór umowy - załącznik nr 8 do SIWZ
Wrocław, dnia 20. 06. 2012 r.