Zespół ds. Strategii rozwoju Miasta Jelenia Góra na lata 2014-2025
Sławomir Banaszak (OJG) – członek zespołu
• Działalność zespołu obejmuje przygotowanie dokumentu – Strategia Rozwoju Miasta Jelenia Góra na lata 2014-2025, w tym :
- opracowanie diagnozy społeczno-gospodarczej miasta wraz z uwzględnieniem realizacji obowiązującej strategii;
- przeprowadzenie konsultacji społecznych dotyczących strategii;
- opracowanie wstępnej wersji strategii, w tym wypracowanie misji i celów rozwoju;
- przeprowadzenie prezentacji dotyczącej projektu strategii;
- wprowadzanie zmian do projektu strategii wynikających z prezentacji społecznych;
- prezentacja strategii na komisjach oraz uchwalenie strategii na sesji Rady Miejskiej
Regionalne Forum Terytorialne dla obszaru województwa dolnośląskiego
– podmiot opiniodawczo-doradczy Zarządu Województwa Dolnośląskiego, stanowiący platformę wymiany wiedzy, informacji i doświadczeń w zakresie strategicznych dla rozwoju regionu zagadnień.
Agnieszka Ilczuk (DOR)
• Działalność Forum obejmuje:
- kształtowanie przestrzeni dla wymiany wiedzy, informacji i doświadczeń między różnymi podmiotami zaangażowanymi w działania na rzecz rozwoju województwa dolnośląskiego;
- inicjowanie debaty na temat kierunków i form realizacji polityki rozwoju województwa dolnośląskiego;
- formułowanie rekomendacji na temat zmian jakie powinny być wprowadzone w polityce rozwoju województwa dolnośląskiego;
- ocena raportów o rozwoju społeczno-gospodarczym województwa dolnośląskiego;
- formułowanie opinii i rekomendacji dotyczących planu pracy i standardów metodologicznych dla Dolnośląskiego Obserwatorium Rozwoju Terytorialnego;
- współpraca z Krajowym Forum Terytorialnym oraz z pozostałymi Regionalnymi Forami Terytorialnymi.
Komitet Sterujący do spraw opracowania projektu Strategii Rozwoju Miasta Legnicy na lata 2015-2020+
Wacław Mazur (OLG) – członek komitetu • Działalność Komitetu obejmuje przygotowanie dokumentu – Strategia Rozwoju Miasta Legnicy na lata 2015-2020+, w tym :
|
Rada Menedżerów Biznesu i Administracji
W styczniu 2013 r. p. Dyrektor Urzędu Statystycznego we Wrocławiu Małgorzata Wojtkowiak-Jakacka została członkiem Rady Menedżerów Biznesu i Administracji (RMBiA) Wydziału Ekonomii, Zarządzania i Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Rada Menedżerów Biznesu i Administracji skupia przedstawicieli Pracodawców oraz pracowników naukowo-dydaktycznych i studentów Wydziału. Wśród członków RMBiA znaleźli się przedstawiciele banków, przedsiębiorstw i organizacji turystycznych, przedstawiciele administracji samorządowej, przedsiębiorcy i menedżerowie. Rada Menedżerów Biznesu i Administracji działa zgodnie z zasadami zawartymi w Regulaminie, który został ustanowiony przez Dziekana Wydziału Ekonomii, Zarządzania i Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a kadencja Rady trwa cztery lata od momentu pierwszego jej posiedzenia i upływa z końcem roku akademickiego.
Do zadań Rady Menedżerów Biznesu i Administracji należy:
- wspieranie współpracy Wydziału z otoczeniem społeczno-gospodarczym w za-kresie prowadzenia badań naukowych i prac rozwojowych na rzecz podmiotów gospodarczych,
- ewaluacja i doskonalenie jakości programów kształcenia w celu ich dostosowania do potrzeb rynku pracy,
- uczestniczenie w realizacji procesu dydaktycznego, w tym w warsztatach zastosowań ekonomicznych,
- stwarzanie studentom Wydziału Ekonomii, Zarządzania i Turystki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu możliwości odbywania praktyk oraz staży zawodowych,
- wspieranie i uczestniczenie w inicjatywach studenckich,
- uczestniczenie w najważniejszych wydarzeniach Wydziału Ekonomii, Zarządzania i Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (np. inauguracja roku akademickiego, uroczyste wręczanie dyplomów).
- inna działalność, określona przez członków Rady Menedżerów Biznesu i Administracji.
W 2015 r. stałym zastępcą w pracach RMBiA będzie p. Sławomir Banaszak.
Grupa robocza ds. reintegracji w Dolnośląskim Ośrodku Polityki Społecznej, Dział Funduszy Unijnych
Agata Girul - główny specjalista w Dolnośląskim Ośrodku Badań Regionalnych – członek grupy
- Rola grupy ds. reintegracji
- Wyznaczanie kierunków rozwoju ES – zgłaszanie Dolnośląskiemu Komitetowi Rozwoju Ekonomii Społecznej obszarów problemowych - włączanie DKRES w prace grupy;
- Analiza obszarów problemowych dotyczących podmiotów reintegracyjnych, poszukiwanie rozwiązań;
- Monitorowanie ekonomii społecznej (zgodnie z Regionalnym Programem Rozwoju Ekonomii Społecznej).
Sieć ekspertów Team Europe
Leszek Cybulski (DOR) - członek grupy
Grupa niezależnych ekspertów w sprawach dotyczących Unii Europejskiej, działająca w 11 krajach unijnych, głównie nauczycieli akademickich, ale także reprezentantów innych środowisk (ok. 45 osób w Polsce), będąca jednym z trzech elementów sieci informacyjnej powołanej przez Komisję Europejską (obok punktów Europe Direct i Centrów Dokumentacji Europejskiej); odpowiedź na potrzeby obywateli w zakresie rzetelnej informacji o UE.
Działalność ekspertów Team Europe obejmuje:
- wystąpienia podczas konferencji i debat publicznych organizowanych przez Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej lub Przedstawicielstwo Parlamentu Europejskiego;
- udział w audycjach radiowych i programach telewizyjnych, wypowiedzi dla mediów na tematy europejskie;
- różne formy pobudzania zainteresowania problematyką europejską wśród młodzieży, prowadzenie lekcji tematycznych, badania ankietowe, przygotowywanie studentów do udziału w cyklu debat oksfordzkich;
- opracowanie stanowisk, opinii i krótkich ekspertyz w odpowiedzi na działania władz publicznych;
- dyskusje i wymiana doświadczeń z innymi członkami sieci, wyjazdy studyjne;
- przygotowywanie monografii i innych publikacji o UE.
Wojewódzka Rada do spraw Potrzeb Zdrowotnych dla województwa dolnośląskiego
Alicja Pietrusiewicz (DOR) – członek Rady
Rada działa w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim w oparciu o art. 95b ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j. Dz.U z 2016 r., poz. 1793).
Do głównych zadań Rady należy:
- ustalanie priorytetów dla regionalnej polityki zdrowotnej, uwzględniającej stan zdrowia obywateli oraz uzyskanie efektów zdrowotnych o najwyższej wartości;
- omawianie prognoz, obszarów i dziedzin wymagających priorytetowej interwencji ze strony władz państwowych i samorządowych, sporządzanie wniosków będących podstawą do określenia dążeń zdrowotnych wynikających z oceny stanu zdrowotnego oraz potrzeb zdrowotnych społeczności lokalnych;
- współdziałanie z Wojewodą Dolnośląskim przy ustalaniu priorytetów dla regionalnej polityki zdrowotnej i tworzeniu Mapy;
- dokonywanie analizy demograficznej i epidemiologicznej, stanu i wykorzystania zasobów ochrony zdrowia, jak również prognozowanie potrzeb zdrowotnych populacji województwa dolnośląskiego;
- wyrażenie opinii w sprawach przekazywanych do zaopiniowania lub konsultacji.
GUS_Komitet Redakcyjny GUS
Halina Woźniak (p.o. DYREKTORA) – członek Komitetu
Powołany zarządzeniem wewnętrznym nr 32 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 13 lipca 2018 r. w sprawie Komitetu Redakcyjnego (zmiana: zarządzenie wewnętrzne nr 32 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 07 listopada 2019 r.).
GUS_Zespół ds. opracowania koncepcji systemu sprawozdawczości wydatków rozwojowych przez polską statystykę publiczną
Danuta Komarowska – kierownik OSS - członek Zespołu
Powołany Zarządzeniem wewnętrznym nr 29 Prezesa GUS z 17.07.2018 r. w sprawie Zespołu do spraw opracowania koncepcji systemu sprawozdawczości wydatków rozwojowych przez polską statystykę publiczną (zmiana: zarządzenie wewnętrzne nr 15 Prezesa GUS z 15 kwietnia 2019 r.)
Do zadań Zespołu należy:
- analiza opracowanej przez Ministerstwo Rozwoju Klasyfikacji Wydatków Rozwojowych pod kątem możliwości jej wykorzystania przez statystykę publiczną do gromadzenia informacji o wydatkach rozwojowych;
- identyfikacja ewentualnych luk informacyjnych w systemie sprawozdawczym GUS oraz pozastatystycznych źródłach danych, mogących zagrażać uzyskaniu pełnego zakresu informacyjnego Klasyfikacji Wydatków Rozwojowych;
- określenie możliwości pozyskiwania danych o wydatkach rozwojowych w układzie klasyfikacji (lub zbliżonym) od jednostek sektora rządowego i samorządowego, które nie stosują klasyfikacji budżetowej;
- przegląd istniejących baz danych i systemów sprawozdawczych istniejących w GUS pod kątem wykorzystania na potrzeby analiz wydatków rozwojowych;
- wypracowanie warunków współpracy instytucjonalnej z innymi podmiotami administracji publicznej - gestorami danych z zakresu wydatków rozwojowych;
- wypracowanie koncepcji systemu sprawozdawczości wydatków rozwojowych we współpracy z Ministerstwem Rozwoju.
GUS_Zespół ds. reorganizacji systemu badań statystycznych
Podzespół ds. obsługi klientów, Grupa ds. specyfikacji potrzeb użytkowników
Alicja Pietrusiewicz (DOR) – członek grupy
Katarzyna Rypuła (OBL) – członek grupy
Powołany zarządzeniem wewnętrznym nr 11 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z 22.03.2013 r. sprawie Programu „Koncepcja organizacji badań statystycznych".
Działalność zespołu obejmuje:
- zaprojektowanie i wdrożenie wielokanałowego badania potrzeb różnych grup użytkowników;
- wdrożenie mechanizmów umożliwiających analizę wykorzystania informacji produkowanych przez statystykę publiczną;
- opracowanie i wdrożenie procedur oceny i kwalifikacji potrzeb oraz podejmowania decyzji o ich uwzględnieniu w procesie produkcji statystycznej;
- antycypowanie potrzeb użytkowników.
GUS_Zespół ds. Statystyki Sektora Instytucji Rządowych i Samorządowych
Bogumiła Szalla (OSS) – członek zespołu
Martyna Rożynek (OSS) – członek zespołu
Zarządzenie wewnętrzne nr 24 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 2.07.2018 r. w sprawie powołania Zespołu do spraw Statystyki Sektora Instytucji Rządowych i Samorządowych.
Działalność zespołu obejmuje: koordynację wymiany informacji między organami administracji rządowej oraz NBP, przygotowywanie propozycji rozwiązań metodologicznych i organizacyjnych oraz przedkładanie wniosków dotyczących:
a) zakresu instytucjonalnego sektora instytucji rządowych i samorządowych, określonego zgodnie z metodologią ESA;
b) tablic oraz kwestionariuszy notyfikacji fiskalnej deficytu i długu sektora instytucji rządowych i samorządowych w podziale na podsektory;
c) rocznych i kwartalnych rachunków niefinansowych i finansowych sektora instytucji rządowych i samorządowych w podziale na podsektory;
d) danych z sektora instytucji rządowych i samorządowych zgodnie z wymogami programu transmisji danych ESA oraz innych regulacji prawnych Unii Europejskiej;
e) sprawozdawczości budżetowej niezbędnej do opracowywania statystyk podsektora instytucji rządowych, podsektora instytucji samorządowych oraz podsektora ubezpieczeń społecznych (sprawozdania Rb i bilanse) – rocznej, kwartalnej i miesięcznej,
f) sprawozdawczości jednostek posiadających osobowość prawną, należących do sektora instytucji rządowych i samorządowych, określonego zgodnie z metodologią ESA;
g) rocznych danych z zakresu statystyki sektora instytucji rządowych i samorządowych zgodnie z wymogami Europejskiego Banku Centralnego;
h) danych rocznych i miesięcznych o finansach sektora instytucji rządowych i samorządowych według metodologii Międzynarodowego Funduszu Walutowego;
i) klasyfikacji budżetowej;
j) przygotowywania misji dialogu, w tym dotyczących danych źródłowych oraz misji metodologicznych;
k) formułowania propozycji zmian aktów prawnych Unii Europejskiej i krajowych aktów prawnych dotyczących statystyki sektora instytucji rządowych i samorządowych.
GUS_Zespół ds. wdrożenia elektronicznych metod do badania Budżety gospodarstw domowych
Monika Zacharska (WBA) – członek Zespołu
Do zadań zespołu należy:
- Analiza i weryfikacja rezultatów po wdrożeniu w 2017 r. nowych elektronicznych metod zbierania danych do badania Budżety gospodarstw domowych, ze szczególnym uwzględnieniem zbierania danych do książeczek BR-01 gospodarstw domowych metodą CAII.
- Opracowanie i wdrożenie zmian do metodologii badania na 2018 r. w zakresie przeniesienia pytań dotyczących wydatków mieszkaniowych z BR-01a do BR-01; zmiany kwestionariusza BR-04 – dodanie działu (modułu), dotyczącego zasobności gospodarstwa domowego.
- Opracowanie i wdrożenie nowego sposobu realizacji kwestionariusza BR-04 według przyjętego planu wdrożenia: dla gosp. dom. z podpróbki badanej po raz 1 będą realizowane dz. 2 – wyposażenie i dz. 3 – rozchody rzadkie; dla gosp. dom. z podpróbki badanej po raz 2 będą realizowane dz. 3 – rozchody rzadkie i dz. 4 – zasobność.
GUS_Zespół ds. modernizacji polityki publikacyjnej statystyki publicznej
Aneta Madajczak (DOR) - członek zespołu
Zarządzenie wewnętrzne nr 33 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 13.07.2018 r. w sprawie Zespołu do spraw modernizacji polityki publikacyjnej statystyki publicznej.
Celem pracy Zespołu jest opracowanie kompleksowej polityki publikacyjnej, służącej doskonaleniu wizerunku statystyki publicznej. Cel główny jest realizowany poprzez opracowanie rekomendacji rozwojowych w zakresie standardów publikacyjnych oraz przygotowanie wytycznych dla unowocześnienia, usprawnienia i zwiększenia efektywności procesów publikacyjno-wydawniczych.
Do zadań Zespołu należy:
- opracowanie wytycznych w zakresie układu i szaty graficznej publikacji, zapewniających jednolitą identyfikację wizualną wydawnictw służb statystyki publicznej;
- opracowanie ramowych zasad działalności publikacyjnej służb statystyki publicznej, związanych z przygotowywaniem, wydawaniem i upowszechnianiem publikacji statystycznych;
- opracowanie wytycznych redakcyjnych i edytorskich dla publikacji statystycznych;
- przygotowanie zaleceń dotyczących wizualnej prezentacji danych w opracowaniach służb statystyki publicznej;
- zebranie dobrych praktyk dla tworzenia publikacji cyfrowych;
- opracowanie kompleksowego zbioru zasad kształtujących politykę publikacyjną służb statystyki publicznej;
- upowszechnianie dobrych praktyk w zakresie działalności publikacyjnej.
GUS - Zespół do spraw statystyki niepełnosprawności
Powołany zarządzeniem wewnętrznym nr 45 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 26 października 2018 r. w sprawie powołania Zespołu do spraw statystyki niepełnosprawności (zmiany: zarządzenie wewnętrzne nr 50 z dnia 3 grudnia 2018 r., zarządzenie wewnętrzne nr 11 z dnia 20 marca 2019 r., zarządzenie wewnętrzne nr 18 z dnia 5 czerwca 2019 r., zarządzenie wewnętrzne nr 22 Prezesa GUS z dnia 19 lipca 2019 r.).
W skład Zespołu wchodzą przedstawiciele Urzędu Statystycznego we Wrocławiu:
Agata Girul - główny specjalista w Dolnośląskim Ośrodku Badań Regionalnych.
- Celem działania Zespołu jest wsparcie rozwoju statystyki niepełnosprawności.
- Do zadań Zespołu należy:
- analiza istniejących definicji w obszarze statystyki niepełnosprawności;
- identyfikacja zasobów informacyjnych statystyki publicznej w obszarze statystyki niepełnosprawności;
- identyfikacja administracyjnych źródeł danych w obszarze statystyki niepełnosprawności;
- opracowanie kierunków rozwoju działań zmierzających do pozyskania zasobów informacyjnych dla potrzeb prowadzenia przez statystykę publiczną badań dotyczących statystyki niepełnosprawności.
GUS_Zespół projektowy - Narodowe spisy powszechne
Zespół ds. udostępniania danych
Katarzyna Rypuła (OBL) – trener wewnętrzny
Zespół ds. jakości
Agata Girul - główny specjalista w Dolnośląskim Ośrodku Badań Regionalnych – członek zespołu
Zespół ds. e-learningu, m-learningu dla rachmistrzów spisowych
Magdalena Klimek - starszy specjalista w Dolnośląskim Ośrodku Badań Regionalnych – członek zespołu
Zespół ds. promocji spisów
Alicja Pietrusiewicz - główny specjalista w Dolnośląskim Ośrodku Badań Regionalnych – członek zespołu